ČESKÉ MENU

- ÚVOD
- FACEBOOK
- GALERIE
- ROZESTAVĚNO
- RADY a TIPY
- RECENZE
- MONOGRAFIE
- TECHNIKA
- VÝSTAVY
- ODKAZY
- O MNĚ

ENGLISH MENU

- HOME
- GALLERY
- IN PROGRESS
- TIPS & TRICKS
- REVIEWS
- FULL SIZE TRUCKS
- MODEL SHOWS
- LINKS
- ABOUT

NOVINKY

1.12.2017: Aktualizace fotogalerie

-------


TOPlist



Rok 1



Z první fáze stavby modelu bohužel nemám žádné velké množství fotografií (pozn.: nad každý odstavec jsem se vždycky snažil zhruba poskládat fotografie toho, o čem hovoří), protože s digitálním fotoaparátem jsem začal až o něco později. Je to škoda, protože začátky byly opravdu zajímavé. Základem se stal rám stavebnice Italeri, zkrácený podle návodu z resinové sady firmy Auslowe, která nabízí díly pro přestavbu verze 4x2 na 6x4. Obsahuje potřebné díly pružení, nápravu, Karban, stabilizátor, tlumiče a prodloužený rám. Většina dílů jsou kopie dílů ze stavebnice Italeri, bohužel ale o poznání horší kvality. Jsou odlity z relativně měkkého resinu (náprava má kovovou výstuž) a obsahují velké množství bublinek, které je velmi obtížné zatmelit. S touto fází stavby jsem se pral velmi dlouho a dnes již všem, kteří by uvažovalo o něčem podobném doporučuji spíše zakoupení dvojice stavebnic Italeri a kombinaci originálních dílů. Cenový rozdíl ve srovnání s resinovou sadou je totiž minimální, ulehčení práce je však obrovské.



Jakmile se mi povedlo dokončit rám, došly mi prospekty z Austrálie podle nichž jsem zjistil, že jeho zadní část je naprosto odlišná od toho evropského. Musel jsem tedy udělat něco, co se mi během stavby stalo ještě několikrát (a bylo to i horší). Rám jsem zkrátil asi o 5 mm, zadní příčku a podélné nosníky upravil podle dokumentace a vše opět sestavil. Dalším oříškem se stal motor s převodovkou. Pohonná jednotka Cummins Signature se nejen nevyskytuje v žádné z plastikových stavebnic, nevyrábí ji dokonce ani žádný jiný výrobce doplňků a mě nezbylo nic jiného než se smířit s tím, že si motor budu muset postavit sám. Jako základ pro přestavbu jsem zvolil resinovou stavebnici motoru Cummins M11 firmy (dnes již neexistující) Clint Freeman Components, která mě doslova šokovala vysokou kvalitou odlitků. Nicméně, motor ze stavebnice je oproti modelu Signature o poznání menší a mě nezbylo nic než ho rozšířit, zvýšit a prodloužit (což je patrné na jedné z mála pořízených fotografií) za pomocí plastových destiček a profilů evergreen. Třešničkou na dortu byla výroba chromovaného krycího plechu s nápisem Cummins. Modelářské invence jsem si v tomto případě užil až dost a musím říci, že s výsledkem jsem více než spokojen. V té době jsem byl dost možná jediný, kdo se o něco podobného pokoušel a nejeden americký modelář ode mne vyzvídal rady a návody jak motor vyrobit.