ČESKÉ MENU

- ÚVOD
- FACEBOOK
- GALERIE
- ROZESTAVĚNO
- RADY a TIPY
- RECENZE
- MONOGRAFIE
- TECHNIKA
- VÝSTAVY
- ODKAZY
- O MNĚ

ENGLISH MENU

- HOME
- GALLERY
- IN PROGRESS
- TIPS & TRICKS
- REVIEWS
- FULL SIZE TRUCKS
- MODEL SHOWS
- LINKS
- ABOUT

NOVINKY

1.12.2017: Aktualizace fotogalerie

-------


TOPlist



7.ROK (2008) :

srpen, 2008:











No, trvalo mi to rok, než jsem se k něčemu odhodlal. Ale přebrousil jsem to místo se sloupnutým lakem, přelakoval, přebrousil, rozleštil... a výsledek viz fotky (byl to pravej bok)...dál už s tím nic dělat nebudu, není to sice takovej povrch, jako tu umí někteří autíčkáři, na druhou stranu jsem tolik lesklejch aut ještě nepostavil a s výsledkem se spokojím...už jen kvůli členitýmu povrchu a obtiskům, který mi taky daly zabrat.







Dále jsem dokončil leštění kabiny, pro australský kamion ten povrch stačí, stříknul podle pásky černý lem kolem okna a "kličky" na otevírání rohových panelý vpředu na kabině a vlepil jsem interiér. Pak jsem ještě upravoval držáky kabiny s panty (vepředu), které když jsem je nalepil na stanovené místo, posadily kabinu moc dozadu a hodně vysoko. Proto jsem je ulomil, zkrátil a nalepil asi o 2 mm dozadu a už to sedí parádně...







Je to tu, historický zlom. Na kabině je čelní okno, stěrače, madla pod předním oknem, madla pro výstup do kabiny a mříž proti kamenům...už všechno napevno nalepeno!



Sluneční clona. Jsem rád, že to mám za sebou. Dneska je sice už k dispozici v novějších stavebnicích Italeri, ale když jsem s Magnumem začínal, tak nebyla nikde a tohle je resin od Jean Claude Lescreniera, kterej byl plnej bublinek, tvary nic moc a dalo práci všechno urovnat a zahladit. Naštestí se vše podařilo a další věc na Magnumu odpadla ze seznamu nedodělaných věcí.



Sací kanáll za kabinou a madla za spoilery, vše ze stavebnice, pohodovka. Zadní stěna kabiny je šíleně členitá, o žádnej lesk jsem se ani nesnažil, na modelu bude zanedbaná, špinavá, spíš matná...





Filtr vzduchu navazující na sací kanál. Ty ušmudlaný nádrže neřešte, dneska bych už asi chrom alcladem fouknul mnohem líp, ale předělávat to nebudu, stejně jsou na skutečným autě jen z hliníku a nejsou vyloženě jako zrcadlo, trochu se to zapráší pigmentama a bude...





Fouknul jsem si surfem vzduchojemy pod kabinu a přefouknul je leštitelnou pastou "stříbro" od Agamy. Vzduchojemy samotný jsou asi hliníkový, hezky se lesknou, ale že z pasty dostanu takovej lesk, to jsem sám nečekal. No, zmatňovat už to nebudu, vypadá to moc hezky. Jen mám strach, abych na to moc nešehal rukama a neohmatal to nebo nesetřel někde, snad to bude dobrý.















Takže, první fáze podlahy je hotová. Překryto deskou, vpředu nalepená izolace z obarveného ubrousku, po stranách krycí guma z proužků plastiku. Je to focený s bleskem, takže to vypadá všelijak, ale je to pohodovka. Dál budou následovat vzduchojemy, rozvody, brzdič a spousta kravin, aby se to tam zaplnilo. Bude to super...až na to, že to nebude v podstatě vidět. Ale něco tam bejt musí...





Jedem dál, naznačil jsem konstrukci podlahy kabiny a vyrobil vzduch. vaky zadního zavěšení kabiny a nalepil je k příčce a pak příčku ke kabině, ještě tam chybí po stranách tlumiče... A odloupnul jsem a přední nápravě poklice a nalepil kola napevno, protože už mě štvalo, jak mi ten model jezdí pořád po podstavci, když s ním manipuluju...







Jedu dál, na podlaze je prozatím první vzduchojem a odpoledne trávím výrobou a úpravai teleskopické tyče od řazení k převodovce. Mělo by to fungovat, a zatím se zdá, že to i udrží kabinu v horní poloze a to by se mi tuze líbilo...



Jedu dál, namotal jsem nějaký ventily a teď to dobarvím a nějak na tu jednu stranu napasuju...









Jedna strana je hotová, vůbec se mi nechtělo, ale vypadá to super. Hodně tomu opět pomohly pasty Agama, hlavně mosaz na šroubení.













Nalepil jsem na rám nabarvené táhlo od převodovky, funguje to dobře, kabinu to udrží, takže z mé strany spokojenost...









Vyrobil jsem si sací kanál od nárazníku směrem k tý "bedně" zespodu na kabině...což mi přijde jako nějaký topení nebo ventilace, klima nebo něco podobnýho...protože mě nenapadá, co jinýho by to bylo... Nicméně ten kanál tam je a ve stavebnici pochopitelně není, tak aby v tom místě za nárazníkem nebylo prázdno, slepil jsem ho z destiček a k němu opracovávám a upravuju původní díl ze stavebnice, který měl tu "bednu" představovat, ale je dost tvarově mimo tak uvidím, jako moc nebo málo se mi ho bude chtít dovést k dokonalosti, je to přece jen opět pod kabinou a moc toho vidět nebude, ale aby tam něco bylo....o návaznost na ten sací kanál se asi moc snažit nebudu. Když bude kabina dole, nebude tam vidět a když bude kabina nahoře, budou ty dva díly dost daleko od sebe...





Nalepeno, hotovo. Mezitím jsem ještě splácal nějakou tu řídící jednotku nebo k čemu je ten bílek zmetek co do něj vedou svazky kabelů...









Tak a je to. Pod kabinou myslím hotovo. Čekám ještě do úterý, kdy si projedu do Prahy pro nějaký věci a dovezu si taky obtisky s různejma popiskama a výstražnejma štítkama od KFS, tak tím ještě posázím nějaký díly, aby to trochu ožilo a pak trochu poprášit světlou šedou možná, aby to všechno tak nezářilo čistotou, přece jen je to už dneska desetiletý auto, ale to už jsou jenom detaily. Jsem rád, že se mi pořád daří kabinu nelepit napevno. Čepy jsou nasunutý, táhlo k převodovce taky a kabely vpředu pod kabinou jsou jenom zastrkaný tak, aby nebylo vidět kde končí. Nechám to tak zatím a asi i napořád, protože možnost sundat kabinu se může vždycky hodit. Jak při dodělávání patiny, tak třeba při tom, kdyby mi někde něco upadlo.

Fotil jsem to bez blesku, abyste to taky měli jednou v reálnejch barvách.









Vyběhnul jsem ven a udělal ještě pár fotek na sluníčku, když tak hezky svítí...











Jedem dal...trubky kolem turba... vstup ke kompresoru je napul naohejbanej z liciho ramecku a napul spojenej s origo vystupem z filtru, vystup z turbiny samo-domo s pripravenou pripojkou pro kolena k vyfukum..



Drzaky vyfuku, profily Plastruct (u nas prodava firma Bilek)









A jde se na výfuky KFS... Nejdřív stočit dost tvrdej ocelovej (!!!) plech kolem kulatiny vhodnýho průměru (je to dost náročný a musí se to dělat pomalu, aby jste tam neměli ostrý hrany a průřez byl plynulej), pak vlepit vnitřní kroužky a k nim přilepit tlumiče...a pak zeshora a zespoda nalepit potrubí... dodávaný trubky a tlumiče jsou hliníkový, ale nastříkám je barvou, ve skutečnosti nejsou chromovaný ale spíš v ohnivzdorným nátěru stejně jako vstupní trubky.... výstupní trubky zkusím brousit a leštit, abych je nemusel stříkat...









Tlumiče jsou stříknutý, držák taky... takhle jsem si to představoval...









Hotové výfuky...







Dolepoval jsem ještě nějaké obtisky s výstražnými a informačními štítky...tak nějak kolem dokola motoru, aby to tam nebylo tak prázdný. Všechny jsou z aršíku KFS a je to fakt super věc...







Jedem dál... trubky a příruby k trubkám mezi tlumiči a turbem...to co jsem včera nedodělal, protože se to musí pasovat až jsou výfuky na místě... Naohýbal jsem to opět z licích rámečků, spojky k trubkám jsou z alu plechu, ještě na ně přibudou šrouby jako nahoře...trubky jsou udělaný pigmentama CMK a Mig... snažil jsem se o nějakej nenásilnej přechod mezi dost rezatým výstupem z turba...a novými tlumiči výfuků...takže to je tak napůl barvami "tmavý prach" a "light rust"...myslím, že to tam sedne tak akorát, aby to nebylo moc nápadný...ale přece jen z toho kamionu nechci úplně novej kus. Vždyť jen jako model už ho stavím přes šest let... a vyráběly se ještě předtím, takže dneska takovej kusek může mít na hrbu deset let provozu...









Tak a je to. Napojený a spoje jsou zamaskovaný.



Tak a jedu dveře... těhlech pár linek jsem lepil hodinu a půl







Tak...hotovo... jsem zase o několik let starší... Až se uklidním, budu s obtiskama pokračovat... a ještě dneska by na to mohla přijt první vrstva laku. Už aby to bylo....





Před lakem a s posledníma detailama po prvním laku. Vrstev bude hafo, aby se ty dekály úplně ztratily, takže budu průběžně dodělávat detaily, už toho moc nechybí... Úplně jsem zapomněl na jednu věc a sice na takovej ten černej trojúhelníček s nápisem "Magnum Integral" na dveřích, kterej navazuje na lištu pod předním oknem...a to tu ty obtisky mám! Ale když jsem na to zpětně koukal, musel bych dát ten firemní nápis níž a bylo by to takový celý rozházený... a pač je to takovejhle "custom paintjob", tak mi to žíly netrhá. Ty obtisky si schovám na nějakýho vyloženě evropskýho magnuma, tam bych tu absenci toho polepu na dveřích těžko zdůvodnil...tím spíš, když by ten pruh pod oknem nebyl schovanej sítí proti kamení...







Doplnil jsem chodníček za kabinu před a za držáky výfuků...a dolepil zase nějaké obtisky...a přidal hasicí přístroj...



Zadní nárazník a držák SPZ...





Obrysovky na kabině...





Začal jsem přípojky tahač-návěs... zatím mám hotovou konzolu s vývody pro vzduch..pod to přijdou ještě zásuvky...











No, tak jsem se zase posunul o kousek dál. Ale řeknu vám, byla to bolest, nebavilo mě to moc. Všechno titěrný...ale stálo to za to. Na spodní konzolu jsem vyrobil 3 zásuvky, naho mezi výfuky nalepil U profil a na něj pověsil hadice do držáků a kabely do trojice slepých zásuvek. Hadice jsou dole nalepený napevno, kabely v zásuvkách jen nastrkaný, nahoře to je taky jen nastrkaný, kdyby to mělo bejt někdy časem v soupravě. Vedle držáků hadic a kabelů přijdou ještě pověsit nějaký řetězy a něco takovýho...uvidím.

Vinuté hadico-kabely jsou z bužírky od tenkejch drátků. Jak už tu kdysi někde Jouda psal, svlíknul jsem bužírku z drátu, namotal jí na kulatinu o vhodným průměru, zafixoval isolepou, zalil vodou z rychlovarný konvice a pak hned vodou studenou. Chytly tvar a jsou krásně pružný, takže nebude nejmenší problém je připojit k návěsu a podobně. Nakonec jsem je nastříkal matnou akrylovou černou, do konců vlepil kousek drátu a na něj zaimprovizoval s kohouty a zástrčkami, tak, aby to trochu vypadalo a zároveň se to dalo spojovat a rozpojovat...



Dveře v laku... Poslední velká věc co na modelu zbývala. To znamená, že tahač samotný je dokončený, přibudou na něm v průběhu už jen drobné detaily. Případná patina přijde na řadu zřejmě až ve chvíli, kdy bude třeba sladit tahač s návěsy. Příběh stavby tahače Mack Magnum končí, jako rozestavěné dále eviduji "pouze" návěsy. Fotogalerie dokončeného modelu je ZDE