Liaz navždy!
Stará Liazka rezaví, stará láska nikoli...

:: Menu ::

» Home
» O Liazu
» Prospekty
» ČSAD
» Naše Liazy
» Události
» O nás


:: Novinky ::

24.září 2014 Uklizeno v sekci Naše Liazy...









Moderní návěsové tahače Škoda-Liaz řady 300


Část sedmá:
návěsové tahače Liaz s motorem MAN

Stejně tak jako tahače Liaz s motory DD, jsou i vozy s motorem MAN reakcí na potřebu silnějších vozidel především pro MKD s tím rozdílem, že v tomto případě bylo rozhodnuto o zástavbě motoru, který má v celé Evropě (narozdíl od firmy Detroit Diesel) bohatou servisní síť. Jako vhodný agregát k zástavbě byl vybrán řadový šestiválec MAN D2866 LF 09 o objemu 11,96 litru (vrtání x zdvih - 128 x 155 mm) a výkonu 309 kW/420 k při 1800-2000 ot./min a max. točivém momentu 1 730 Nm při 1100-1500 ot./min .


Popis rozmístění ovladačů na přístrojové desce tahače Liaz 18.42 TBV/MAN

Vstřikovací soustava pochází z dílem firmy Bosch, brzdová pak Liaz/Lucas Girling na P/Z nápravě. O přenos točivého momentu na zadní poháněnou nápravu Eaton HY 13.44 D (převod 3,36) se starala známá dvanáctistupňová převodovka Eaton TS 15 612 A. Přední náprava byla klasická tuhá kovaná Liaz. Přední náprava byla zavěšena pomocí listových per, hydraulických tlumičů a stabilizátoru, zadní pomocí dvojice vzduchových vaků zn. Taurus, tlumičů, listových per a vodících ramen. Řízení zůstalo klasické - Technometra, točnice byla Rockinger, chlazení i motorová brzda MAN a kabina opět standardní sklopná Liaz 230 Maxi ale s pozměněným tvarem motorového tunelu, který se ale objevuje i některých vozidel se standardním motorem M1.2C.


Dva snímky detailů návěsového tahače 18.42 TBV/MAN

Výsledné vozidlo bylo označeno jako 18.42 TBV/MAN a celkem bylo vyrobeno 9 kusů těchto vozidel (jedno v roce 1993, dalších osm v.r. 1994).