Liaz navždy!
Stará Liazka rezaví, stará láska nikoli...

:: Menu ::

» Home
» O Liazu
» Prospekty
» ČSAD
» Naše Liazy
» Události
» O nás


:: Novinky ::

24.září 2014 Uklizeno v sekci Naše Liazy...









Naše Liazy

Protože mám rád Liazy a mrzí mě jak rychle mizí z našich silnic (ve smyslu toho, že tak nenávratně mizí legenda, která je mnohými opomíjená), udržuji a starám se o naše dva vozy, aby i budoucí generace mohla na vlastní oči (nos a uši) poznat techniku, která na silnicích provázela generaci našich dědů a otců. Naše auta nepracují a nevydělávají si na sebe. Proto není vždy jednoduché a levné starat se o ně a udržovat je v provozuschopném stavu. Nejsme profesionální restaurátoři a nemáme k dispozici statisícové rozpočty. Smyslem naší dosavadní práce je tyto vozy uchovat a postupně je opravovat a upravovat směrem k původnímu stavu, ve kterém opustily továrnu a nebo přinejmenším ke stavu, ve kterém je bylo možné na silnicích před rokem 1989 denně potkávat. Pracujeme a budeme dále pracovat na tom, aby to bylo v čím dál více reprezentativní formě. A tato činnost nás sama o sobě baví a proto ani nemáme ambice vozy dokončit během několika týdnů či měsíců. Je to zkrátka dlouhodobý koníček, který přináší mnoho radosti na straně jedné a spousty potíží a poblémů na straně druhé.


LIAZ 110.551

Rokem výroby 1988, papírově po přestavbě v 90.letech však r.v. 1993. Docela zbastlené auto s 750tis km směr Rusko na hrbu, motor M640 a převodovka Praga 9P140, ale už nová kabina 230 Maxi, snížená točna a přepracované uložení věcí na rámu. Vlastně první Liaz, který jsme koupili. Sice kompletní a funkční, leč jako veterán zatím neprovozovatelný. Schovaný pod střechou čeká na další využití.

LIAZ 100.47

Náš mazánek z roku 1982, spíše tedy pozdní provedení typu 100.47. Auto je původem z armády. Postupně se na ní pracovalo spíše po funkční stránce než co do estetiky, v roce 2014 ale dostala nový kabát a je vzhledově i technicky ve špičkovém stavu.

BSS NV 31.23.22, valníkový návěs

Rovněž z roku 1982. Tento návěs je klenot, protože se jedná zřejmě o jeden z posledních dochovaných kusů klasického třínápravového valníku s poslední zatáčecí nápravou. To z něj sice dělá poněkud nepraktické vozidlo, ale rozhodně také cenný exemplář v době, kdy jsou vzácné již jen obyčejné klasické návěsy BSS s pevnými nápravami. Návěs je ve velice slušném stavu po částečné renovaci.