Liaz navždy!
Stará Liazka rezaví, stará láska nikoli...

:: Menu ::

» Home
» O Liazu
» Prospekty
» ČSAD
» Naše Liazy
» Události
» O nás


:: Novinky ::

24.září 2014 Uklizeno v sekci Naše Liazy...









Návěsové tahače Liaz p. Kozáka

Není Liaz jako Liaz. Toho jsme si byli vědomi již velmi dlouho, potkávaje na našich silnicích a dálnicích jak rezavé vraky, tak nablýskané krasavce.Pravda, nečekali jsme ale, že objevíme tahač, který by stál tak vysoko nad ostatními Liazy, jako stojí tahač (vlastně tahače) pana Kozáka. Již předem nám bylo řečeno, že máme čekat něco výjimečného. To ale může říct každý. Při našem osobní setkání, které mělo vlastně dvě fáze, jsme se ale mohli přesvědčit o tom, že skutečné vozy pana Kozáka naše představy několikanásobně předčily. Než se pustíme do popisu skutečných vozů, dodáme ještě, že pan Kozák se svým bratrem se jako většina profesionálních řidičů setkávali s vozy Liaz ještě před rokem 1989. Na rozdíl od většiny řidičů, kteří nebyli s různými částmi svých vozů spokojeni, však Kozákovi svoje vozy upravovali ke své spokojenosti a to, co ze svých vozů dokázali udělat, bere dech. Ať už po stránce funkčnosti a inovativních řešení, tak po stránce vzhledové. Jejich práci obdivujeme a po zveřejnění fotografií, které jsme s jejich laskavým svolením mohli pořídit, předpokládáme, že zdaleka nebudeme jediní.

Liaz 110

(vzhledem k rozsahu úprav budou zmíněny ty hlavní)

- původně tahač řady 100, nyní sklápěcí kabina, přeplňovaný motor MŠ 640, převodovka Praga 10P 80, provedení odpovídající typu 110

- přední náprava odpružena třílistými pery se stabilizátorem, odstraněny vzduch. vaky, vyrovnávací vzduchojemy atd.

- zadní náprava odpružena vzduch vaky z tahače ř. 300, odstraněn vyrovnávací vzduchojem

- nové palivové nádrže (Liaz ř. 300) – 2x400 litrů

- skříň na nářadí na straně spolujezdce

- rozšířená skříň na baterie skrývající odlučovač vody a oleje Tatra ze vzduch soustavy

- přeskupené vzduchojemy

- návěsová brzda

- stupačky do kabiny z broušeného nerezového plechu

- nerezové držáky předních i zadních blatníků spojené ochrannou nerezovou tyčí

- nerezové trubice vzduch soustavy a další doplňky

- sluneční clona vlastní výroby

- nerezová světelná rampa na střeše kabiny

- sada aerodynamických spoilerů Scania

- úprava interiéru

- návěs Trailor s množstvím nerezových dolňků

Liaz 18.33 TBV

-motor Liaz M1.2C MS640 (242 kW/330 k), převodovka Praga 14PS 150, detaily motoru vyvedeny v červené a modré metalíze

-nerezový tlumič výfuku vl. Výroby, nerezové výfukové potrubí vyvedené pod bočním krytem na straně řidiče

-nerezová palivová nádrž vl. výroby na straně spolujezdce, palivová nádrž Scania na straně řidiče

-rozšířený nerezový krt akumulátorů skrývající ventily vzduch. rozvodu, odlučovač vody a oleje Tatra předřazený standardnímu odlučovači ř. 300

-nerezové sací potrubí na zadní stěně kabiny

-zakrytování podvozku a motoru z hliníkového slzičkového plechu

-nové blatníky kol zadní nápravy s novými světlomety

-nerezové poklice a kryty kol obou náprav

-nerezová světelná rampa s klaksony

-mnoho dalších nerezových doplňků

-nezávislá střešní klimatizace

-návěsová brzda

-části dveří a kabiny z nerezového plechu

-rozsáhlá úprava interiéru

-přeskupení odkládacích schránek nad čelním oknem

-rozšíření přístrojového panelu o bar s plynovým vařičem a tekoucí vodouu

-přeskupení ovládacích prvků, kontrolek a budíků

-nové čalounění

-mnoho dalších úprav, vylepšení a doplňků

-návěs Schmitz s kotoučovými brzdami, množství nerezových doplňků